イギリスのAUTOCARがF1チームのロス・ブラウンにインタビューし、ミハイル・シューマッハの今後のM・ベンツ社における役割が明らかになりました。AMGのいわゆるひとつの「ブランド・アンバサダー」なるアイコン的ポジションに就き、ハイエンドAMG車について開発に携わるようなことも匂わせています。まぁ、今までだってM・ベンツF1チーム・ドライバーとして数々のコマーシャルに出演して、十分にブランド・アンバサダーっぽいですけどねっ。
個人的に一番グッと来るのは、F1開幕前のCMでしょうか。
「サンデードライバー」、「高齢者」ってやりとりも素敵です。
同じくAUTOCARが報じているのはAMG開発陣の相次ぐ引き抜き、です。SLS AMGブラックシリーズ、SLSエレクトリック・ドライブなどのシャシー開発を担当したアーント・マイヤー氏が、BMW Mに転職しシャシー、パワートレイン、電子制御などを担当するのではないか、と噂されています。現時点でBMWは何も発表していませんし、AMGは契約上すぐに働くことはできない、と言っているようです。ちなみにAMGでは、パワートレイン責任者だったフィリッツ・アイヒラー氏をVWのガソリンエンジン開発責任者として引き抜かれたばかり。
相次ぐシニア開発陣を失うのは、まさかシューマッハのギャラが高すぎで怒っているから(笑)???
Our Views
According to AUTOCAR, Schumacher will take what has been described by Mercedes F1 team principal Ross Brawn as an “ambassadorial role”. He will be involved in the development of performance cars, and could spend time with AMG. But then again, Schumacher has always played an ambassadorial role in AMG as you can see above.
On the other hand, AUTOCAR is also reporting the departures of high ranking AMG engineers. Arnd Meyer, the man responsible for the chassis engineering of all recent AMG models, including the new SLS AMG Black Series and upcoming SLS Electric Drive, has joined BMW’s M division. An AMG spokesperson suggests a contractual agreement is in place preventing him from taking up the position immediately. Meyer’s departure at AMG comes hot on the heels of that of Fritz Eichler. AMG’s former powertrain boss has joined Volkswagen.
I hope these engineers didn’t leave because of what Schumacher is being paid to play the “ambassadorial role”…lol.
Za German Videos???
Ja! Ja! Ja!