ルノー・トゥインゴRSのプロモーション動画が・・・、気になってしょうがないんです。愛の国フランスらしくトゥインゴRSのスポーティな性能、セクシー美女、白シャツ、水(+金魚)を組み合わせた素敵なプロモーション動画のご紹介です。
特に解説は必要ありません(笑)。フランス人モータージャーナリストがトゥインゴRS・レッドブルレーシングRB7のステアリングを握り、助手席にはセクシー金髪美女(死語ですかねぇ・・・)。くだらないんだけど、男性は見入ってしまうこと間違いありません。ああ、オトコって生き物は・・・。
本当は”おいおい、捕鯨してたくせに、今では捕鯨反対の動物愛護を謳うフランス人が・・・、金魚を虐める動画を使っていいのかよ?!”って突っ込みを入れたかったんですが、金魚はダミーでした(笑)。
Challenge us if you can(できるもんなら、やってみな)というタイトルでアップされている動画、うーん、自動車王国でもやってみたいものです・・・。
YouTubeをはじめとした動画共通サイトにおける、”面白動画”のインパクトの強さは相当なモノですからねっ・・・。いやはや、狙い撃ちした感は否めませんが注目度抜群です。ヘタな雑誌広告、テレビCMよりも顧客層へリーチしますからねぇ。しかも、ご紹介した動画はFacebookのFanから寄せられた課題を具現化したものなんですって。
実に上手いプロモーションです。
Our View
The video is part of a new series from Renault, which has invited its Facebook fans to suggest ideas for crazy challenges that showcase both the fun side and sporty character of the Twingo RS city car.
Following an earlier spot with the Twingo RS acting as a ball in a giant bowling alley, Renault’s fans chose something a little friskier by asking the brand to have two women, one holding a goldfish bowl, take the sports hatch for a spin around the Nürburgring Nordschleife track.
The passenger holding the fish bowl (a toy replica of a goldfish) is a sizzling young woman we only get to know as Jenny, while French car journalist Margot Laffite is sitting behind the wheel of the limited edition Twingo RS Red Bull Racing RB7.