こんなもんに注目しているところ、あまりないとは思います。
でも、いつか、カタチになったときに「そういえば、自動車王国で見た」って言ってください(笑)。
2009年6月にヨーロッパで申請された特許です。アメリカでは今年2月10日に申請。
ドライバーズシートをセンターに設置し、後方両脇に・・・、ってマクラレンF1じゃないですか?!
車体正面から見て平行方向に入っているバー、図面(22)がポイントです。
側面衝突の際、衝撃吸収部分と衝撃非吸収部分を組み合わせ安全性を確保うんぬん。
新しいスーパーカーでも開発中?スマートで使うプラットホーム?疑問がたくさん浮かびます。
発明者は「KARL-HEINZ BAUMANN」。日本でも「カール ハインツ バウマン」で検索すると
いくつかの特許申請データに引っかかります。何を担当している人なんでしょうね?
Our View
The abstract from the patent office is as follows:
The invention relates to a passenger car comprising a transverse element (22) that
is associated with a vehicle seat (14) and that has a non-deformable center section
(32) and deformable outer sections (24, 26). The transverse element is supported
on respective ends (28, 30) thereof on associated body sections (18, 20) in the
transverse direction of the vehicle, the transverse element (22) being supported on
respective ends (28, 30) thereof on associated side skirts (18, 20). The vehicle seat
(14) is arranged in a vehicle center and is movable along with the center section (32)
following a crash-induced length reduction of an outer section (24, 26) facing a side
impact force (F) which causes a length reduction of the outer section (24, 26) facing
away from the side impact force (F).
What the hell is Mercedes-Benz up to?
Are they developing new supercar or is it for Smart?
M・ベンツは一体何を作ろうとしているのか?
投稿日:
執筆者:koganemushi