ポルシェ、やりますねぇ。アストンマーティンの販売手法を見習ったようです。
当面、アストンマーティンはオーナー限定でサイグネット(シグネット)を販売します。
ポルシェは918スパイダー購入者限定で、911ターボSのクーペ・カブリオレを販売します。
アメリカでは84万5000ドルと発表された918スパイダー、ターゲットは超富裕層です。
918スパイダーのアクセントとして採用されている蛍光グリーンがポイントです。
この911に乗っている人は、無茶苦茶なお金持ちであることが分かるような仕組みです(笑)。
こういう販売戦略、超富裕層ターゲットにはいいかもしれませんね。
911のなかでも差別化を図りやすいし、918スパイダー・オーナーであることも主張できます。
なお911ターボSは918台限定でクーペ、カブリオレに設定されるそうです。
正式名称は「エディション918スパイダー」。日本導入は、不明です。
Our View
Porsche might have studied what Aston Martin did with their Cygnet.
Porsche will be introducing 911 “Edition 918 Spyder” to those who placed orders for
918 Spyder that cost $845,000.
911″Edition 918 Spyder” is based on 911 Turbo S and comes with fluorescent
green accent here and there. As you’d probably guessed, it’s limited to 918 cars…
For those rich and famous, being different from others is so important.
And 911 Edition 918 Spyder is the perfect choice. You will not only be driving a
911 Turbo S but it shows you also own 918 Spyder!
This bundle sales method is very clever when you are targeting the rich of the rich!
ポルシェ918スパイダー購入者限定販売
投稿日:
執筆者:koganemushi