いやはや、M・ベンツはやることなすこと”徹底的”で、MBAで学ぶような戦略というよりも
軍事戦略のような雰囲気さえ感じます(笑)。車両ラインナップの仕方もですが、
マーケティングも凄い!メディアプランニングの上手い広告代理店を抱えているんでしょうねぇ。
最近、新型SLKのデビュー時に打ち出したのがインタラクティブ・ムービーです。
まるで美女の隣に座ってドライブしているかのような作り込みで、
最終的にはFacebookへの動線がしっかりと貼られています。
っで、3月末に登場するのが新型Cクラスクーペのショートフィルムです。
今のところ、トレーラーが何本か公開されている状況です。
ムービー制作費の削減が、自主制作映画に走らせるのかなぁ、なんて思います。
プロダクト・プレイスメント(いわゆるタイアップ)は高額ですから・・・、費用対効果を狙った?
なーんて思っていたら・・・、プロダクト・プレイスメントも欠かしてはいないんです(笑)。
「Unknown Identity」という映画にEクラスが登場します。
メイキング動画
この映画のために、実に30台のEクラスがぶっ壊されたそうです(笑)。
車両ラインナップも、マーケティング活動も・・・、全包囲網的じゃないですか?
Our View
Mercedes-Benz has the line-up that covers all from not so rich to the richest.
The lineup accommodates everyone’s needs. It maybe a tactic taught at MBA courses
but I tend to see it as omni-directional diplomacy kinda military tactic, especially when
it comes to their marketing.
This February when they introduced the new SLK, Mercedes-Benz launched an
interactive movie leading to Facebook. It was cleverly done with, perhaps, relatively
low cost. And as the cost of film making is becoming lower, it maybe cost effective
to make their own film than utilizing product placement in movies… at least, that’s
what I thought looking at new C-class coupe film that will be released at the end of
March on this site.
But I was wrong. Mercedes-Benz is doing everything they can to have their cars
viewed by as many people as possible… They are still doing product placement
as seen above in the new movie called “Unknown Identity”. Apparently, 30 E class
had been destroyed whilst shooting the film…