アメリカで2007年以降、販売されたカムリ、RAV4、ソラーラ、合計約83万台が車両火災の恐れあり、とNHTSA(米国運輸省道路交通安全局)による調査が開始されたようです。
はい、暴走問題とは別です。
暴走問題はアメリカで騒がれていたエンジン・マネージメントとは無関係だったようで・・・、なんとなく歯切れの悪い終わり方をしているように感じます。
今回の車両火災でNHTSAに寄せられた苦情は6件。運転席側のパワーウィンドウ・レギュレーターが原因と見られているようです。リコールになれば、また大規模な特別損失を抱えることになります。
せっかく新型カムリが絶好調なセールスを記録しているのに、この車両火災問題がトヨタブランドへの信頼に大きな影響を及ぼしそうです・・・。
Our View
Federal safety regulators, in the USA, have opened a preliminary investigation into a possible fire risk in approximately 830,000 Toyota Camry sedans, Camry Solara coupes and cabriolets and RAV4 SUVs from the 2007 model year.
The U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) said that it has received six consumer complaints, and other manufacturer reports supplied through Early Warning Reporting data submissions, all of which allege a fire in the driver’s side door.
Current Camry is selling well in America but the new recall problem could stall its strong sales…
トヨタが抱える新たな悩み?!
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執筆者:koganemushi